de Anenii Noi

      Adevărul
Sâmbătă, 2018-10-20, 12:17 PM
Bine ati venit Vizitator | RSS
 
Principala Catalog de fisiereInregistrareLogin

Menul site-ului
Forma intrarii
Categoriile sectiunii
Fisierele mele [35]
Cautare












Principala » fisiere » Fisierele mele

Nr.31, 2012, 27.02-11.03
2012-03-12, 4:42 PM

Pentru voi, scumpe doamne!
O. Zelinski
Programul „Mărţişorului” în raion a continuat şi săptămîna curentă, prin manifestaţii culturale şi concerte deosebite, organizate de secţia cultură şi structurile subordonate.


Luni, în sala mare a consiliului raional, a avut loc tradiţionala ceremonie de  felicitare a celor mai active femei din raion, prilej cu care a evoluat şi cunoscutul artist Ian Raiburg.
Concursul raional pentru fetiţe „Miss Smărăndiţa - 2012” a reunit marţi cele mai ingenioase fetiţe, care s-au întrecut în cunoaşterea creaţiei lui Ion Creangă, dar şi în probe de cultură şi ingeniozitate.
 Miercuri, în incinta casei raionale de cultură a avut loc concertul festiv „FEMEIA - începutul Universului din noi”, cu  participarea ansamblului de dans popular „Strămoşeasca”, a artiştilor amatori din raion  şi a artiştilor Ian Raiburg şi Olga Ciolacu.


„A fost război, acum 20 ani...”

Graţie autorităţilor locale, voluntarii din Gura Bîcului au primit 2 distincţii

Tatiana Lapicus, şefa Muzeului de Istorie şi Etnografie din s. Gura Bîcului

La 2 martie în satul Gura Bîcului au avut loc manifestări dedicate comemorării a 20 ani de la începutul conflictului armat pentru apărarea integrităţii şi independenţei Republicii Moldova din 1992.

Muzeul de Istorie şi Etnografie a organizat acţiuni de comemorare a tragicelor evenimente de acum 20 ani de la Nistru  prin inaugurarea unei expoziţii temporare cu genericul „Transnistria – lacrimi şi durere (1991-1992)”, unde au fost expuse piese muzeale: fragmente de arme de foc şi muniţii adunate de pe cîmpul de luptă,  obiecte personale ale voluntarilor,  imagini fotografice ce prezintă adevărurile de la Nistru şi din care  desprindem realitatea cruntă a războiului.

Această expoziţie a fost concepută ca un omagiu adus tuturor participanţilor la acţiunile de luptă pentru apărarea integrităţii şi independenţei Republicii Moldova şi, în primul rând, a celor ce şi-au sacrificat viaţa pe altarul libertăţii Patriei.

         La eveniment au participat voluntarii luptelor din 1992, care au retrăit momentele de pe front prin imagini şi  prin depănarea amintirilor de pe cîmpul de luoptă şi reprezentanţi ai APL Gura Bîcului în frunte cu primarul, Ion Lapicus, care le-a înmînat voluntarilor medalia comemorativă. Din surse financiare proprii Consiliul local împreună cu primăria au confecţionat insigna de participant la conflictul de pe Nistru 1991-1992, astfel că voluntarii din Gura Bîcului au primit două distincţii. De asemenea, autorităţile locale au  organizat o masă de pomenire în memoria tuturor celor căzuţi în acel tragic război.

Ziua de 2 martie va aminti tuturor despre cei care şi-au dat viaţa pentru independenţa ţării, dar şi nouă, cetăţenilor Moldovei, că independenţa şi libertatea costă.


Miting de protest la Anenii Noi

O. Zelinski

Imagine Ivan Senicovschi

Acţiunile de protest ale opoziţiei parlamentare au ajuns şi la Anenii Noi.

Mitingul de protest desfăşurat de PCRM sоmbătă, 3 martie, în piaţa principală a oraşului, a reunit cetăţenii nemulţumiţi de politica actualei guvernări de la Chişinău: colaboratori ai primăriei şi consiliului raional, pedagogi, dar şi simpli cetăţeni. Necătînd la vremea rea de afară, protestatarii au decis să participe la acţiunea de protest pentru a-şi exprima atitudinea faţă de putere.

În cadrul mitingului au răsunat discursuri împotriva puterii centrale, care, în opinia participanţilor, este una antipopulară. S-a vorbit, de asemenea, despre tarifele extrem de înalte la serviciile comunale, despre reducerea numărului de instituţii şcolare, corupţia care domneşte în societate, situaţia de criză în agricultură şi economie.


 

„M-am trezit într-o bună zi şi m-am întrebat care ar fi motivul să mă scol  şi să plec la şcoală",

se întreabă Ana Indoitu, elevă din Anenii Noi

În loc de introducere
Hey. Sunt Ana, am  18 ani si  scriu. De  ce  fac asta? Pentru că  vreau    vorbesc, vreau  sa  fiu auzită!
Ceea  ce  voi încerca    abordez  în  articolele  mele  va  varia de fiecare  dată, dar  va fi intersectat  de un  avînt mereu prezent  -  spiritul t
înăr.
Despre mine nu va pot spune multe, în timp mă veţi cunoaşte mai bine.  Cel mai important (consider eu) este faptul că port întotdeauna  cu mine o  oglindă.  Nu pentru  că mă complexez sau sunt obsedată de imaginea mea – deloc nu, ci dimpotrivă, pentru că  ceea ce văd, ceea ce observ în jurul meu  are nevoie de o reflectare.  Sunt o fire analitică, critică  şi  impozant de  directă cu oamenii.  Toate aceste atributive  vor  domina  în  tot ceea ce voi scrie mai departe, de aceea fii pregătit    citeşti lucruri  la care nu te-ai fi aşteptat niciodată să le vezi în ziar, dar care la sigur  le-ai abordat nu o singură   dată. Deci, îmi pare bine să te cunosc, dragă cititorule. Pe locuri, fii gata! Start!!!

Şcoala  premianţilor la Nobel

     În una din zilele trecute am văzut o imagine pe o reţea de socializare care relata următoarea afirmaţie: ”Cursul de fizică conţine 3000 de definiţii  în Republica Moldova. În Marea Britanie 1800, iar în SUA -800”.  Întrebarea paradoxală care  urma era: Cîţi premianţi la Nobel în fizică avem noi?!” Surprinzător sau nu, răspunsul în fapt  este pe cît se poate de realist şi trist, şi nu doar în ceea ce priveşte obiectul fizicii, ci în general –sistemul educaţional din Republica Moldova.

     În fiecare zi orarul unui licean este foarte "colorat”. Începînd cu matematica, transpirînd undeva jumate de ora la educaţia fizică, revenind mai apoi, cu "forţe noi” la biologie, istorie şi geografie. La prima vedere, pare un orar foarte obişnuit şi uşor de realizat, dar singurul detaliu care se pierde din vedere este anume faptul ca un elev nu reuşeşte deloc în tot acest răstimp să gîndească. Din reflex, acesta învaţă "zubrind” şi în fuga timpului dintre lecţii, mai repetă cît e posibil, şi răspunde tema atunci cînd este întrebat. Iar dacă trece ca prin urechile acului, şi nu este observat de către profesor, atunci odată cu sunetul care anunţă sfârşitul lecţiei, zboară  toată informaţia pregătită anterior.

Asta, dacă ar fi să considerăm toţi elevii venind pregătiti zilnic, dar dacă să privim la lucruri mai realişti, atunci ştim prea bine că mai mult de 50% din liceenii noştri vin în calitate de oaspeţi  la lecţii. Şi aici se vede şi mai clar eficienţa educaţiei care o au aceştia. Cu părere de rău, generaţiile care vin din urmă nu dau semne mai pozitive în această direcţie – atitudinea elevului faţă de şcoală devine din ce în ce mai negativă.

     Odată ce pășește pragul școlii, orice elev are drepturile și obligațiile sale. Politica educațională a statului în ultimii ani a promovat tot mai mult drepturile elevului (în primul rînd ale copilului), și s-a pus accent pe tot ceea ce se face în școală pentru a "proteja” copilul. Desigur, este foarte important să se știe aceste lucruri, doar trăim într-o țară democratică, bazată în primul rind pe respectarea drepturilor omului. Bine, atunci ce facem cu obligațiile ce le avem la școală? Uităm de ele, așa pur și simplu, pentru că vrasăzică avem drepturi mai înțîi. . . ?! Păi bine, de ce ne plîngem atunci de ineficiența din învățămînt dacă totul începe anume de aici. Odată ce nu se lucrează din două părți, balanța își pierde din echilibru și implicarea elevilor în propria lor educație se minimalizează.
     Este în
țeles faptul că actorii principali din tot sistemul de învățămînt sunt elevii şi profesorii. Spectacolul se joacă mai întîi în școală, cu toate că sunt implicați și alți actori  secundari ca Direcțiile raionale de învățămînt, Ministerul Educației ș. a.  Însă, dacă nu există un dialog constructiv între primii doi, atunci educația cu toate strategiile de învățămînt stabilite și implementate nu mai are nici un sens. De aceea, mă adresez către cei ce sunt competenţi: opriți-vă va rog să tot schimbați manualele, strategiile și tehnicile de predare, conform noilor "reforme” , grăbindu-vă să testaţi în același timp eficiența acestora, cînd ceea pe ce ar trebui să se concentreze este anume dialogul bine structurat dintre elev-profesor, în care cel mai important – se învaţă!

        Am vorbit de tot ceea ce ne doare în sistemul educaţional, dar  asta nu e tot. Există o întrebare şi mai complexă: Cît de mult ne pregăteşte pe noi şcoala de viaţă? Pentru că cînd absolvim liceul, cu diploma în mînă „trîmbițăm” în stînga  și în dreapta cuvinte de laudă către toți cei ce "ne-au făcut oameni”.  Ei bine, apare o altă întrebare: cum vom opera noi în viaţă cu toate formulele din fizică, ecuaţiile de ordinul patru de la algebră, trăsăturile pre-romantismului sau clasificarea celenteratelor? Nu intenţionez să ofensez pe cineva, dar oameni buni, oare asta înseamnă a fi om?! În primul rînd noi trebuie să ştim a face diferenţa dintre Bine şi Rău, pentru că de aici se pun pilonii oricărei societăţi. De aici începe cultura, de aici se constituie valorile, în fond de aici se construieşte viitorul.  Aşa ne învăţăm a gîndi, aşa încercăm să nu devenim o societate-turmă, necunoscătoare de istorie, legi şi inconştientă de propriul viitor.

      Acestea sunt cîteva dintre semnele de întrebare care mă deranjau înainte de a scrie acest articol. Poate vă întrebaţi, de ce am fost atît de deranjată? Vă dau răspunsul tot aici. Oricît de banal ar suna, m-am trezit într-o bună zi şi m-am întrebat care ar fi motivul să mă scol  şi să plec la şcoală. Sincer, nu am găsit alt motiv decît cel de a-mi revedea  dragii colegi de clasa şi prietenii din Consiliul de Elevi în care activez. La asta se rezuma toată plecarea mea la şcoală. . . Altceva –nimic. Aveam manualele acasă, şi aşa, lecţiile  în care îmi place să mă aprofundez aveau deja  cîteva teme studiate înainte. Nimic nou! Dar, tot aici imediat  au apărut convingerile: ”Ai nevoie de note. Trebuie sa răspunzi la lecţia x, pentru că n-ai răspuns încă nimic în trimestrul ăsta, etc. . ” Da, am plecat totuşi la liceu în acea zi şi aşa plec în fiecare zi.    

Dacă ar fi  să ignor toate cele enumerate mai sus şi celelalte mărunţişuri la care asist cum ar fi: scene în care  cei favoriţi sunt „mîngîiaţi”, copiază cît duce trenul, accesele de furie ale profesorilor cînd colegii vin nepregătiţi ş. a., atunci  ar trebui să fiu eleva cea mai motivată care frecventează cu un entuziasm extrem  şcoala viitorilor premianţi  la Nobel!

P. S.: Ţin să menţionez că nu am abordat în nici o măsură
  şcoala în care învăţ personal. Articolul de faţă este o relatare subiectivă a situaţiei actuale, care am preluat-o  din  doleanţele  tinerilor de vîrsta mea.

Legea voluntariatului va fi implementată

 La inițiativa Ministerului Tineretului şi Sportului, Guvernul Republicii Moldova a adoptat o hotărîre cu privire la implementarea  Legii volunariatului nr.121 din 18 iunie 2010, prin aprobarea Regulamentului de aplicare a legii menționate. Implementarea prevederilor din Regulamentul de aplicare a Legii Voluntariatului nr. 121 din 18 iunie 2010 va fi asigurată de autorităţile publice centrale şi locale, conform domeniului de competență, iar controlul asupra executării prezentei hotărîri s-a pus în sarcina Ministerului Tineretului şi Sportului.

Capitolul I a Regulamentului prevede principalele obiective ce sunt atinse prin implicarea voluntarilor şi defineşte noţiunile de bază pentru aplicarea eficientă a proiectului hotărîrii de Guvern în cauză.

Capitolul II reglementează în general Standardele minime de calitate pentru activitatea de voluntariat. În primul rînd, în cadrul acestui capitol sunt prevăzute responsabilităţile şi principiile de bază ale instituţiei gazdă care realizează activităţi şi dispune de un program de voluntariat. De asemenea, sunt descrise cerinţele faţă de voluntar cît şi responsabilităţile pe care le are voluntarul în raport cu instituţia gazdă, şi evident reglementează relaţionarea dintre ambele părți.

Capitolul III se referă la modul de înregistrare şi păstrare a datelor în activitatea de voluntariat.

Capitolul IV prevede instrumentele de lucru opţionale folosite în activitatea de voluntariat. Principalele instrumente de lucru cu voluntarii, pentru care voluntarii pot opta sunt: contractul de voluntariat, certificatul nominal de voluntariat, carnetul de voluntar şi scrisoarea de recomandare. Aceste instrumente de lucru se emit şi se înscriu doar de instituţiile gazdă care au statut de utilitate publică şi care sunt certificate că îndeplinesc standardele minime de calitate de către o comisie care urmează a fi creată pe lîngă Ministerul Tineretului şi Sportului.

Березовским детям нужен детский сад!

С места событий О. Зелински

В субботу, 3 марта 2012-го года родители детей дошкольного возраста, проживающие в селе Березки примарии Анений Ной, собрались в сельском медпункте на общее собрание, требуя у местной власти открыть в населенном пункте детский сад. На собрание пригласили примара города, потребовав объяснений о положении дел вокруг здания детского учреждения и мерах, предпринятыми местными властями для решения данной проблемы. В рамках собрания участвовало около 25 родителей, которые подписали общую петицию, адресованную Министру образования РМ, г-ну Шляхтицки М., примару города Анений Ной, г-ну Кейбаш М., городскому совету Анений Ной, а также начальнику Главного управления образования, молодежи и спорта Анений Ной, г-ну Ватаман Г. Приводим ниже текст данной петиции:

Мы, нижеподписавшиеся, родители детей дошкольного возраста, проживающие в селе Березки примарии Анений Ной, собравшиеся 3 марта 2012-го года на общее собрание, требуем открыть в населенном пункте детский сад.
По причине отсутствия в населенном пункте детского сада наши дети вынуждены посещать дошкольные учреждения в городе Анений Ной, тем самым, перезагружая группы (в которых вынуждены заниматься по 30-35 детей), что является грубым нарушением статьи 13 (4), Закона об образовании № 547 от  21.07.1995, которая гласит:
а) в системе дошкольного образования:
- группа детей в возрасте до 3 лет состоит из 10-15 детей;
- группа детей в возрасте 3-6 (7) лет состоит из 15-20 детей;
и статьи 17 (7) того же закона, которая гласит:
 Органы местного публичного управления обязаны сохранять существующую сеть дошкольных учреждений и при необходимости создавать новые в соответствии с социальными потребностями населения, обеспечивая этим учреждениям финансовую и материально-техническую поддержку.
По причине того, что в Березках городская власть не сохранила детский сад, мы вынуждены каждый день возить в Анений Ной и привозить обратно наших детей на маршрутках или на такси, что является для большинства из нас непосильным финансовым бременем.
Уважаемые господа!
Всем - городским властям в том числе - прекрасно известно положение дел, сложившееся вокруг здания детского сада, расположенного в нашем селе, где, по неизвестным нам причинам, городские власти разрешили частной фирме проводить экономическую деятельность, что в данном случае является грубейшим нарушением санитарно-гигиенических норм. Почему в нашем селе сложилась подобная ситуация и какие меры предприняла городская власть для предоставления нашим детям возможности посещать детский сад в селе? В условиях ограниченных возможностей городского и государственного бюджетов были ли предприняты городскими властями попытки участвовать в грантовых программах, способные решить нашу наболевшую проблему?
Мы, жители Березков, требуем незамедлительно предпринять ВСЕ законные меры для обеспечения наших детей адекватными условиями дошкольного обучения и воспитания в селе.
Также, собравшиеся потребовали от властей решить, на первом этапе, по крайней мере, проблему бесплатного обеспечения детей дошкольного возраста транспортом о города.
Примар обещал рассмотреть требования сельчан и решить их, в той мере, в какой это будет возможно.
От автора: радует тот факт что за последнее время в нашем городе образуется гражданское общество, которое начинает осознавать, что местная власть ДОЛЖНА нести ответственность перед народом, что от местной власти НЕОБХОДИМО  требовать решения проблем общины, что местная власть не должна ждать лишь предвыборной кампании, для того, чтобы вспомнить о горожанах и их проблемах. Вслед за Соколенами, где недавно проводилось подобное собрание,  в рамках которой поднимались проблемы села и на котором пригласили представителей властей, и жители Березков проявили гражданскую инициативу.

Mărţişor-2012

O. Zelinski

Manifestaţiile culturale prilejuite de festivalul Mărţişor, ediţia 2012, au început la Anenii Noi, la 1 martie, cu concertul de zile mari cu genericul „Mărţişorul – simbol al primăverii”.

Spectacolul a fost prezentat de domnul Eugen Margine, care, cu vocea sa inconfundabilă, a conferit show-ului un farmec şi o prestanţă deosebite.

În cadrul concertului publicul a fost delectat de evoluţiile muzicale deosebite ale interpreţilor consacraţi din raion: Valeriu Neguţă, Aurel Malai, Gene, Anton Roşu (din Briceni), Ion Beschier – cu toţii membri ai studioului muzical „Perlele Moldovei” condus de şeful secţiei raionale cultură domnul Vasile Moroşanu. Ne-a încîntat auzul prin melodii deosebite şi doamna Galina Foros, fanfara şi ansamblul de fluieriste din Hîrbovăţ, ghidaţi de domnul Tudor Cebotarean.

În cadrul concertului au avut prilejul să se afirme şi tinerii discipoli ai şcolii de arte din oraş – Mădălina Bodişteanu (vioară), fraţii Marcel şi Mihail Mocanu (acordeon).

Pe tot parcursul show-ului de excepţie publicul s-a delectat cu evoluţia cunoscutului ansamblu de dansuri „Strămoşeasca” (condus de maestru în artă Andrei Baciu). Dansatorii, care păreau că zboară deasupra scenei, au prezentat dansuri moldoveneşti, găgăuze şi ţigăneşti.

 Apropo, interpretul Gene participă în cadrul proiectului „Fabrica de staruri”. Vă îndemn să-l susţinem atît sufleteşte, cît şi prin voturi.

În Mereni se munceşte

Preluat „Drapelul muncii”

Noua componenţă a administraţiei săteşti din Mereni desfăşoară o fructuoasă activitate. Printre realizările primăriei se numără sădirea de cu toamnă a puieţilor tineri în locul pădurii bolnave, pe o suprafaţă de 4 ha la intrarea în sat, precum şi în parcul din centrul satului. Lista lucrărilor a fost completată de reparaţia unei porţiuni de drum (din fonduri alocate de guvern).

În acest an primăria intenţionează să implementeze cîteva proiecte în domeniul economiei energiei termice şi asigurarea satului cu servicii de canalizare. Conform Aureliei Roşca, viceprimar, se preconizează construcţia unui teren de joacă pentru copii şi reconstrucţia grădiniţei de copii. Aceasta va permite deschiderea a trei grupe în plus şi includerea tuturor copiilor în educaţia preşcolară.


„Erudiţii 2012

Sîmbătă, 25 februarie, în incinta liceului „M. Eminescu” din oraş, a avut loc etapa raională a  concursului intelectual „Erudiţii”. Drept moderator tradiţional al competiţiei îl menţionăm pe dl Petru Lungu, consilier raional. Competiţia, în cadrul căreia au participat 16 echipe ale instituţiilor de învăţămînt din raion şi 1 echipă a veteranilor jocului, a devenit posibilă graţie DGÎTS (şef – dl Gheorghe Vataman). Concursul i-a reunit pe elevii dornici de afirmare intelectuală.

Cele 3 runde tradiţionale (a cîte 12 întrebări) s-au desfăşurat într-o atmosferă creativă. La acest lucru au contribuit şi elevii, mulţi dintre ei fiind familiarizaţi cu regulile de joc,  participînd nu pentru prima oară la concurs.

Cîştigători ai concursului intelectual a fost desemnată echipa „Olimp” (l/t Puhăceni), locul II a revenit echipei „Milky Way” (gimnaziul Delacău), iar locul III l-au împărţit echipele „Google” (l/t din Varniţa) şi ”Smile” (l/t ”A. Straistă”, Anenii Noi). Cîştigătorii s-au învrednicit de diplome şi premii băneşti din partea organizatorului – DGÎTS. Diplome pentru 4 dintre echipele participante au fost oferite de către secţia raională tineret şi sport.

Asociaţia de cultură ”ASTRA-Anenii Noi” a oferit, tradiţional, excursii în România pentru reprezentanţii a trei dintre echipele participante la concurs (18 elevi, în total) – „Olimp”, „Smile” şi „Avante” (l/t Gura Bîcului), cele trei echipe remarcîndu-se în cadrul concursului printr-o prestanţă intelectuală deosebită.

Agenţii economici, mai puţini ca de obicei, au menţionat cîteva dintre echipele participante cu premii băneşti. Ne referim la SRL „Edsimpex” (director Eduard Simonov) din Anenii Noi şi un agent economic din Puhăceni, care au menţionat echipele „Delta” (l/t „M. Eminescu” Anenii Noi) şi, respectiv, „Olimp”.

Consultaţii adulţi ai celor 4 echipe care s-au clasat pe podium au fost menţionaţi cu diplome de onoare. Nu au fost uitate nici celelalte echipe, care au primit şi ele diplome, iar 4 echipe participante care s-au făcut remarcate au beneficiat şi de mici menţiuni băneşti.

An de an nivelul concursului creşte, echipele sunt tot mai pregătite, disciplina şi vestimentaţia sunt şi ele la nivelul cuvenit.

Le urăm participanţilor şi echipelor manageriale din instituţiile de învăţămînt participante succese şi perseverenţă pe calea perfecţionării intelectuale.

Cor. nostru

„Dragostea- glas de taină”

Olga Plămădeală, metodist biblioteca raională

     De dragobete, (ziua dragostei şi bunăvoinţei pentru toţi românii) la 24 februarie 2012, în incinta Casei Raionale de Cultură, s-a desfăşurat un spectacol de divertisment cu genericul: „Dragostea- glas de taină”. Graţie Secţiei Cultură Consiliul Raional Anenii Noi şi Casei Raionale de Cultură, tinerii din raion au avut parte de o adevărată sărbătoare a dragostei.

    În program au participat tineri talentaţi, elevi de la liceele „M.Eminescu” şi „A.Straistă”: Iuliana Butenco, Doina Ceban, Sergiu Coadă, Silvia Pîslaru, Eduard Malareu, Mihaela Mungiu, Mihaela Şipitca. La fel cu un buchet de melodii de dragoste au participat şi artişti amatori din raion, laureaţi ai multor Festivale Naţionale şi Internaţionale, voci ce ating cea mai sensibilă strună a sufletului: Gene (Ghenadie Moroşanu), Ecaterina Fedorenco, Ioana Samoilă, Valeriu Neguţă. Atmosfera de sărbătoare a fost întregită prin dans de Formaţia de dans „Orient”, conducător artistic - Natalia Caciurovschi. Moderatorii acestui spectacol, la fel elevi de la liceu - Ana Indoitu şi Ion Burlacu, au înfrumuseţat acest eveniment prin versuri de dragoste, care au atins sufletul celor cu inima plină de iubire.

     Acest spectacol, care deja a devenit o tradiţie, ne adună an de an într-o lume frumoasă a dragostei şi bunăvoinţei ce ne îndeamnă să păstrăm în suflet acest sentiment divin. Vorba poetului: „căci unde dragoste nu e , nimic nu e....”, căci „doar iubirea îţi dă speranţă să trăeişti şi doar iubind şi din iubire poţi altora să dăruieşti”.

Categorie: Fisierele mele | Adaugat de: octavianzelinski
Vizualizari: 1816 | Downloads: 0 | Comentarii: 1 | Raging: 0.0/0
Total comentarii : 0
Prenume *:
Email *:
Cod *:
 
Urmăreşte Adevărul online!
Monumentul lui Lenin rămîne la locul lui.
Preluat Publika TV

Doi părinţi şi copiii lor - morţi la Roşcani
Preluat JurnalTV
Protest din cauza prafului, în satul Botnărești
Preluat Prime.md


Operaţiunea "7 aprilie".

Grădiniţa - spaţiu bun de locuit!
Preluat JurnalTV

REVOLTĂTOR! În Anenii Noi, grădiniţa a fost transformată în bloc de locuit!

Macaroane pe urechi la Merenii Noi.
Preluat JurnalTV.

Impresii din Anenii Noi. Curaj.TV

 
Statistica

Total online: 1
Vizitatori: 1
Utilizatori: 0












Copyright Adevărul de Anenii Noi © 2011